Monday, November 2, 2009

Sejauh mana aku mengenaliNya..

Lagu Asma' Allah nyanyian Inteam dari album terbaru mereka Allahu Rabbi menemani malam studyku beberapa hari lalu..Sentuhan irama yang baru dan menenangkan hati, sedikit sebanyak membuahkan kebahagian ketika menelaah ilmu-ilmuNya. Menarik sekali untuk menjadi halwa telinga ;)


Setelah mendengar berkali-kali dan dalam masa yang sama cuba menumpukan sepenuhkan perhatian kepada bahan yang dibaca, tiba-tiba hatiku berbisik.."Eh kalau lagi faham setiap maksud Asma' Allah ni bukankah bagus..."Baru ku sedar, selama ini aku sekadar menghafal namaNya dalam bahasa Arabnya sahaja namun tidak benar-benar mengetahui maksud setiap nama Allah itu..alangkah ruginya diriku ini, setelah lebih 20 tahun hidup rupanya aku masih belum benar-benar menghayati setiap kalimah nama-nama Allah..betapa aku kira aku mash belum benar-benar mengenali semua setiap sifat-sifat Allah..bagaimana bisa hati ni benar2 cinta kepadaNya andai aku belum benar-benar mengenaliNya..

Maka, dengan izinNya, malam itu sebelum tidur, ku manfaat masa yang ada untuk menulis kesemua maksud 99 nama Allah untuk ditampal di dinding..Sebagai salah satu usaha untuk lebih kenal kepadaNya dan sekurang-kurang boleh dihafal atau menjadi penyejuk hati dan penenang hatiku setiap masa..InsyaAllah.. moga usaha ini diberkatiNya..


0 comments:

Post a Comment